ارز دیجیتال

ربات تریدر ارز دیجیتال چیست؟ | راهنمای کامل

یکی از موضوع های داغی که در مورد ارز‌های دیجیتال وجود دارد، ربات ترید ارز دیجیتال است. تلاش سازندگان همواره بر روی خودکار کردن استراتژی و افزایش کیفیت در بازار مصرف می‌باشد. ربات های موجود در این زمینه تنوع بالایی داشته و برخی از این ربات ها رایگان هستند و برای استفاده از برخی دیگر باید هزینه پرداخت کنید. از ربات ها تحت عنوان ربات معامله گر یاد می‌شود و هر یک از آنها هم می‌توانند رمز ارز تعدادی از صرافی ها را تحت پوشش خود قرار دهند، اما به طور کلی بیشتر ربات های معامله گر از صرافی های بزرگ نظیر صرافی بایننس حمایت می‌کنند. در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد اینکه ربات معامله گر ارز دیجیتال چیست؟ می‌پردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ربات تریدر ارز دیجیتال با ما همراه باشید.

 

ربات ترید ارز دیجیتال چیست؟

ربات تریدر ارز یک برنامه نرم‌افزاری محسوب می‌شود که قابلیت معامله خودکار با صرافی‌ها را دارد. به این معنا که ربات به گونه‌ای طراحی شده که در عوض ورود دستی به هر معامله ای که در صرافی انجام می‌شود، بتواند به داده‌های حساب صرافی کاربران مورد نظر خود دسترسی داشته باشد و به این ترتیب امکان انجام معاملات به صورت خودکار فراهم می‌شود. فرایند توضیح داده شده با استفاده از رایانه مدیریت می‌شود.

مدیریت رایانه‌ای سبب شده تا دقت و سرعت انجام عملیات فوق بالاتر از توان انسانی باشد. عملکرد ربات تریدر ارز دیجیتال بسیار گسترده بوده و انجام معاملات تنها یکی از کاربرد‌های آن است. از دیگر کاربرد‌های این ربات ها می‌توان به استراتژی سفارشی زمان واقعی در صرافی ها اشاره کرد. به طور کلی امکانات این ربات‌ها محدودیتی ندارد و تقریباً به صورت نا محدود می‌توانید از خدمات آن برخوردار شوید. استراتژی تریدر هم بر روی الگوریتم های خاصی که توسط توسعه دهندگان برنامه طراحی شده، متکی هست.

ربات های معامله گر ارز دیجیتال انواع مختلفی دارند که تفاوت در کاربرد هر یک از آن‌ها است. برخی از این ربات‌ها با استفاده از سیگنال های منبع خارجی تنها کار خرید و فروش را انجام می‌دهند. برخی دیگر هم از الگوریتم های تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند و بر اساس این الگوریتم خرید و فروش انجام می‌دهند.

 

عملکرد ربات تریدر دیجیتال چگونه است؟

اساس کار ربات های معامله گر ارز دیجیتال دسترسی به اطلاعات و داده‌های صرافی‌هایی است که کاربران در آن‌ها فعالیت دارند. ربات تریدر دسترسی‌هایی نظیر کلید خصوصی API و کلید خصوصی API نیاز دارد و کاربر با دادن این اطلاعات به ربات تریدر اجازه دسترسی به حساب خود را در اختیار ربات قرار می‌دهد. از طرفی دیگر دادن این اطلاعات به ربات به این معنا است که کاربرد اطلاعات حساب خود را در اختیار ربات قرار داده و صرافی متوجه خواهد شد که ربات از طرف کاربر مجاز به دسترسی به حسابش است.

 

ربات های معامله گر ارز دیجیتال

 

اگر در رابطه با بازی های کریپتویی اطلاعی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم، مقاله دیگر ما را بخوانید و به صورت رایگان کسب درآمد کنید.

 

API چیست؟

اِی پی آی یک روش به منظور دسترسی برنامه‌ها و همچنین خدمات خارج از صرافی به حساب کاربران داخل صرافی است. با داشتن این ای پی آی ربات می‌تواند به آخرین اطلاعات مربوط به حساب مورد نظر دسترسی داشته باشد. به این ترتیب می‌تواند برای کاربر معامله انجام داده و بعد از انجام معاملات اطلاعات مربوط به دارایی جدید حساب کاربر را کسب کند. توجه داشته باشید که ربات تریدر تنها در زمانی مجاز به دسترسی به اطلاعات حساب کاربر است که ای پی آی به صورت مستقیم در دسترس ربات قرار بگیرد.

اگر بعد از دادن دسترسی به ربات به هر دلیلی منصرف شدید به راحتی با مراجعه به صرافی و حذف کلید ای پی آی مورد نظر که در اختیار ربات قرار داده‌اید، می‌توانید دسترسی ربات به حساب کاربری خود را محدود کنید. به جهت حفظ نکات امنیتی همواره تأکید می‌شود که اگر اطلاعات خود را در اختیار اشخاص یا برنامه‌ها قرار می‌دهید به منظور اطمینان در فواصل زمانی منظم با پیگیری از طریق صرافی می‌توانید این دسترسی‌ها را بررسی کنید.

کلید ای پی آی به طور معمول تنظیمات خاص خود را دارد و تنظیمات مربوط به هر یک از کلید‌های ای پی آی با تنظیمات مربوط به دیگر انواع متفاوت است. دو مورد از تنظیمات آن اصلی و مهم هستند. این دو مورد مربوط به معامله و توانایی جمع‌آوری اطلاعات مربوط به مانده حساب است. بررسی کردن این تنظیمات بر عهده صرافی می‌باشد و هر صرافی هم به روش خاصی آن را بررسی می‌کند.

نکته بسیار مهم عدم دسترسی ربات به برداشت وجه از حساب کاربر است. در نظر داشته باشید که هیچ یک از انواع ربات تریدر نیاز به دسترسی به منظور برداشت وجه از حساب ندارد. بنابراین اگر رباتی درخواست این دسترسی را داشته باشد، ربات مورد نظر یک ربات مشکوک محسوب می‌شود. اعتماد کردن به ربات‌های مشکوک هم می‌تواند به آسانی تمام سرمایه شما را نابود کند.

 

 

هدف طراحی ربات تریدر

در ادامه پاسخ به این سؤال که ربات معامله گر ارز دیجیتال چیست؟ بهتر است با هدف اصلی از طراحی این ربات‌ها هم بیشتر آشنا شوید. هدف طراحی و ساخت این ربات‌ها آسان و خودکار کردن فعالیت هایی است که انجام دادن دستی آنها توسط انسان ممکن است پیچیده و زمان بر باشد. مسیر‌یابی هوشمند و انجام خودکار معامله سبب آسان شدن اقدامات مربوط به صرافی شده است.

برخی از ربات ها دارای قابلیتی هستند که کاربر با استفاده از آن می‌تواند یک استراتژی کلی برای مدیریت حساب خود طراحی کرده و به این ترتیب تا حد زیادی در زمان خود صرفه جویی کند. به این ترتیب دیگر نیاز نیست تا برای انجام معاملات و همچنین مدیریت پورتفولیوی به صورت دستی زمان صرف کرده و به طور دائم آنلاین باشید.

ربات با شناخت مدیریت مورد نظر شما به صورت شبانه روزی حساب شما را بررسی خواهد کرد. قابلیت های ربات معامله گر ارز دیجیتال رایگان تأثیر زیادی بر روی کاهش هزینه ها نیز دارد. ربات اطلاعات را سریع تر جمع‌آوری می‌کند و ثبت سفارش انجام شده توسط ربات هم دقیق تر است زیرا قدرت پردازش اطلاعات در ربات بیشتر از انسان است.

نکته دیگری که در طراحی این ربات ها حائز اهمیت است، استفاده از هوش مصنوعی یا AI در آنهاست، اگر نمی‌دانید هوش مصنوعی چیست و چه کاربردی دارد، مقاله دیگر ما را بخوانید.

 

بهترین ربات معامله گر ارز دیجیتال

 

حتما بخوانید: آموزش هک بیت کوین

 

چه زمانی از ربات تریدر ارز دیجیتال استفاده کنیم

ربات معامله گر ارز دیجیتال رایگان امکانات بسیار زیادی را برای شما فراهم می‌کند. به عنوان مثال ربات هایی به منظور ایجاد حساب کاربری در صرافی، مدیریت حساب و مدیریت پورتفولیو، جمع‌آوری اطلاعات و مسیر‌یابی هوشمند طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای هر اقدامی که مورد نظر شما باشد حتماً یک ربات وجود دارد که بتواند آن را انجام دهد.

البته توجه داشته باشید که برای انجام دادن کار‌های کوچک در مورد حسابتان نیاز به استفاده از ربات های تخصصی که در این زمینه وجود دارند، نیست! در برخی از موارد انجام دادن کار مورد نظر وقت و هزینه کمتری در مقایسه با یافتن و طراحی کردن یک ربات جدید نیاز دارد.

هدف اصلی از طراحی بهترین ربات معامله گر ارز دیجیتال این است تا بتوانید کار‌های سخت و پیچیده را به ربات بسپارید، وگرنه انجام دادن کار‌های آسان به صورت دستی بهتر است. به منظور آشنایی بیشتر با کاربرد‌های ربات تریدر در ادامه به توضیح بیشتر در خصوص چند مورد از کاربرد‌های بهترین ربات معامله گر ارز دیجتال می‌پردازیم.

 

اقداماتی که توسط ربات تریدر قابل اجرا هستند

انجام کار‌های تکراری: انجام مکرر یک فعالیت نشان دهنده این موضوع است که شما وقت زیادی را به آن کار اختصاص داده‌اید و اگر هم کار آسان و بی اهمیتی باشد عملاً زمان خود را هدر می‌دهید. با استفاده از ربات می‌توانید از شر تکرار یک کار خلاص شده و دیگر زمان خود را صرف انجام کار‌های تکراری نکنید. به این منظور کافی است تا برنامه مربوط به کار‌های مورد نظر را به ربات بدهید تا ربات به صورت منظم آن‌ها را انجام دهد.

افزایش دقت معاملات: انجام صحیح معامله و کسب سود نیاز به دقت بسیار بالایی دارد. این دقت در معامله گران جدید از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود زیرا آن‌ها تجربه کافی را در این زمینه ندارند. هر معامله هم به اندازه خود مهم و تأثیرگذار است در نتیجه باید دقت معاملات خود را بالا ببرید که راه حل این مشکل استفاده از ربات تریدر است. ربات به آسانی می‌تواند استراتژی مورد نظر شما را با دقت بالایی انجام بدهد. ربات تریدر قابلیت رصد بازار به منظور پیدا کردن موقعیت مناسب را نیز دارا است. انجام معاملات با استفاده از ربات یک معامله دقیق، سریع و مطمئن را برای شما رقم می‌زند.

صرفه جویی در زمان: زندگی شخصی و شغلی افراد به اندازه کافی مشغله آور و زمان بر است که زمانی برای آنلاین بودن دائم به آنها نمی‌دهد. در چنین شرایطی ربات تریدر به کمک شما می‌آید زیرا ربات برعکس انسان هیچ کار دیگری ندارد و تنها هدف آن انجام معاملات و بررسی کردن تمام وقت به منظور صرفه جویی در زمان شما است.

ر‌هایی از انجام معاملات پیچیده: برخی از استراتژی های این فضا بسیار دشوار و پیچیده هستند و به این ترتیب انسان‌های برای انجام دادن آن با محدودیت هایی مواجه می‌شوند. استراتژی‌های دشوار را به ربات بسپارید تا به صورت خودکار آنها را انجام بدهد. در برخی موارد بدون ربات اجرایی کردن استراتژی‌ها غیر ممکن خواهد بود.

از جمله روش های دیگری که می‌توانید ارز دیجیتال به دست آورید کسب درآمد کنید استخراج ابری است، اگر با مفهوم اینکه استخراج ابری چیست آشنایی ندارید، مقاله دیگر ما را بخوانید.

 

ربات تریدر ارز دیجیتال

 

 

سخن پایانی

به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد ربات تریدر دیجیتال پرداختیم. دانستید که ربات کار انجام خودکار معامله با صرافی را بر عهده دارد.


محمد مهدی بصیری

من محمد مهدی بصیری هستم، به حوزه تکنولوژی علاقه دارم و از زمانی که با دنیای کامپیوتر و اینترنت آشنا شدم، همیشه در تلاش بودم تا به روز با آخرین تکنولوژی های روز دنیا باشم؛ همیشه دوست داشتم یه مجله داشته باشم که مخاطبم با خوندن مقالات اون دیگه نیازی به محتواهای دیگه نداشته باشه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا