گوشی موبایل

شیائومی یا سامسونگ؟ کدامیک بهتر است؟ | مقایسه کامل

وقتی صحبت از سامسونگ یا شیائومی به میان می آید، ناخودآگاه ذهن همه به سمت و سوی گوشی های اسمارت و هوشمند می رود. در بازار فروش موبایل های هوشمند، برند سامسونگ و برند شیائومی، تنگاتنگ در کنار یکدیگر در حال حرکت هستند. گاهی انتخاب بین این دو برند، کمی سخت است زیرا محصولات تولیدی هر دو کمپانی، جزء بهترین ها هستند. اگر دوست دارید بدانید سامسونگ یا شیائومی، کدام یک بهتر است، حتما همراه ما باشید.

 

سامسونگ یا شیائومی

شیائومی یا سامسونگ، دوراهی معروفی است که خیلی از افراد به هنگام خرید، به آن می رسند. این روزها وقتی برای خرید گوشی به فروشگاه ها مراجعه می کنید، معمولا دو برند سامسونگ و شیائومی در کنار یکدیگر به فروش می رسند و رقابت شدیدی بین این دو برند وجود دارد.

شرکت کره ای سامسونگ توانسته است سال های بسیار زیادی را در بازار کشورهای خاورمیانه دوام بیاورد که ناشی از کیفیت بالای محصولات آن می باشد. اما چند سالی است کمپانی چینی شیائومی هم توانسته است بازار بزرگی از کشورهای خاورمیانه و حتی اروپا را در دست بگیرد. گوشی های شیائومی به خاطر امکانات فوق العاده خوب و قیمت مناسب، توانسته اند در دل ایرانی ها جا باز کنند. بهتر است برای دانستن اینکه شیائومی بهتر است یا سامسونگ، مقایسه شیائومی با سامسونگ را به شکل دقیقی انجام دهید و تصمیم به خرید بگیرید:

  • برند سامسونگ، کره ای است و بعضا برخی از محصولات آن توسط کشور چین هم تولید یا مونتاژ می‌شود. اما کمپانی شیائومی مختص چین بوده و فقط در این کشور تولید می‌شود.
  • سامسونگ در تولید انواع گجت های پوشیدنی، لوازم جانبی موبایل، تولید ال ای دی های هوشمند، ایرپاد و خیلی از محصولات دیگر، از ابتدا فعال بوده است و محصولات این کمپانی کره ای تقریبا لاکچری و گران محسوب می‌شوند. اما کمپانی شیائومی، برندی است که در تولید گوشی و باتری های قدرتمند گوشی و همچنین برخی از لوازم جانبی مانند ایرپاد، ریش تراش و… به تازگی قدرت گرفته است. محصولات این کمپانی با توجه به کارایی که دارد، ارزان تر است.
  • گوشی های سامسونگ، کیفیت خوبی در تصویر و پیکسل دارند اما در قدرت باتری، عملکرد ضعیفی در مقابل شیائومی دارند. گوشی های شیائومی در کیفیت صفحه و دوربین، به پای سامسونگ نمی‌رسند. اما در قدرت باتری، عملکرد بسیار خوبی در مقابل برخی از مدل های سامسونگ دارند.

 

برند شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟

 

شیائومی بهتر است یا سامسونگ

بسیاری از افراد با اینکه تفاوت های مهمی را در گوشی و سایر محصولات هر دو کمپانی می بینند، اما باز هم در این که از محصولات شیائومی یا سامسونگ خرید کنند، مردد هستند. کافیست به یک فروشگاه موبایل مراجعه کنید و ببینید که مشتریان چه سوالی را بیشتر می پرسند. خواهید دید که پرسش “گوشی سامسونگ بهتره یا شیائومی” سوال همیشگی مشتریان است.

این مردد بودن و ماندن بر سر دو راهی، کاملا طبیعی است. زیرا اگر هر دو برند را مقایسه کنید و در کفه های ترازو بگذارید، مجموعا در تساوی هستند. زیرا هر کدام در چند مورد و ویژگی، قوی هستند و در چند مورد ضعیف می‌باشند. در واقع، سامسونگ، نقاط ضعف شیائومی را پوشش داده است و شیائومی هم توانسته است نقاط ضعف سامسونگ را پوشش دهد.

اگر شما هنوز هم نمی‌دانید که گوشی سامسونگ بهتره یا شیائومی، حتما هر دو را مقایسه کنید. بسیاری از سایت های فروشگاهی معتبر در داخل کشور، امکان مقایسه این دو برند را در مدل های مختلف برای شما فراهم کرده‌اند. می توانید هر دو را مقایسه کرده و یکی را خرید کنید.

در صورتی که در خرید سایر محصولات این دو کمپانی دچار تردید و دودلی شده اید، باز هم می‌توانید هر دو را در سایت های مختلف مقایسه کنید و بهترین محصولی که با خواسته و نیاز شما مطابقت دارد، خرید کنید.

در مقاله ای دیگر به صورت کامل به مقایسه آیفون و سامسونگ پرداخته ایم، جهت آشنایی، مقاله دیگر ما را از دست ندهید!

 

 

رابط کاربری سامسونگ یا شیائومی

رابط کاربری در گوشی های مختلف، نوعی امضا و نشانه از یک گوشی هوشمند است. وقتی نگاهی به صفحه گوشی و اندروید برخی از گوشی ها می اندازید، نوع صفحه و کاربری آن را متفاوت از اندروید خام می بینید. وقتی گوشی های سامسونگ را در دست می گیرید، می توانید با لمس صفحه، برخی از مشخصات مانند ساعت یا یک ویدئویی که برای صفحه قفل تنظیم کرده‌اید را به راحتی ببینید. حالا بقیه‌ی برندها نیز مانند شیائومی، چنین حالت های شخصی را برای صفحه نمایش در نظر گرفته اند که هر کدام مخصوص به برند مورد نظر است.

تمام برندهای تولیدی موبایل مانند سامسونگ، شیائومی و سایر برندها، سعی می‌کنند رابط کاربری خود را به گونه ای طراحی کنند تا کاربران، راحت تر بتوانند از آن ها استفاده کنند.

شرکت سامسونگ، برای اولین بار در گوشی S10 از رابط کاربری Samsung One UI Home استفاده کرد و مشتریان خود را از این اتفاق، راضی و خوشحال کرد. هر بار با تولید یک مدل از گوشی های سامسونگ، شاهد یک ورژن جدید از رابط کاربری این کمپانی هستیم.

کمپانی شیائومی بعد از ضعیف شدن برند هوآوی در بازار، توانست جای این برند را پر کند. از همین رو توانست رابط کاربری مخصوص به خود یعنی MIUI را روی گوشی های خود نصب و اجرا کند. این کمپانی در ابتدا از المان های مخصوص ios در این زمینه استفاده می‌کرد اما به مرور زمان رابط کاربری مخصوص خود را طراحی کرد.

گوشی سامسونگ بهتره یا شیائومی

 

 

دوربین سامسونگ یا شیائومی

مقایسه شیائومی با سامسونگ یکی از کارهایی است که خریداران همیشه انجام می‌دهند و بعد از مقایسه می‌توانند یکی از دو برند را خریداری کنند. در این بین، مقایسه ویژگی ها و امکانات مختلفی را مد نظر قرار می‌دهند و سپس یکی را انتخاب می‌کنند. یکی از این امکانات، دوربین شیائومی یا سامسونگ است. دوربین از قابلیت های بسیار مهم در یک گوشی همراه است. کاربران دوست دارند علاوه بر ایجاد ارتباط با گوشی، از دوربین آن برای ثبت لحظات خاص و یا تولید محتوا استفاده کنند. به همین دلیل، کیفیت و پیکسل واقعی آن، بسیار حائز اهمیت است.

اگر بخواهید در مورد دوربین گوشی های سامسونگ و شیائومی به طور واضح و مشخص بگویید که دوربین کدام یک بهتر است، شاید کمی غیر حرفه ای به نظر بیاید. زیرا در مقایسه دوربین این دو برند، باید مدل، قیمت، پیکسل دوربین و برخی از عوامل را در کنار هم بچینید و سپس مقایسه درستی انجام دهید. اما به طور کلی می توان گفت که شیائمی در گوشی های رده میانی و رده بالا، دوربین های پشت گوشی قوی تری نسبت به سامسونگ هم رده خود دارد. ولی در مدل های کم قیمت، هنوز نتوانسته است به پای سامسونگ برسد.

گوشی های سامسونگ در رده قیمتی میانی و بالا، دوربین سلفی بسیار با کیفیتی دارد که شیائومی فاقد این سطح از کیفیت است. برخی از افراد با دانستن این موارد، می‌توانند تصمیم بگیرند که شیائومی بهتر است یا سامسونگ و کدام یک را خریداری کنند.

 

سامسونگ بخریم یا شیائومی

برای خرید گوشی سامسونگ یا شیائومی، حتما تحقیق و بررسی بیشتری داشته باشید؛ زیرا ممکن است بعدا پشیمان شوید. بهتر است 3 نکته مهم زیر را به هنگام خرید، مد نظر قرار دهید:

  1. ابتدا باید بودجه خود را تعیین کنید. زیرا هر دو برند دارای گوشی های رده پایین، میانی و رده بالا هستند.
  2. اگر قصد دارید گوشی پرچمدار خرید کنید، حتما مقایسه خود را به صورت حضوری و با دیدن انجام دهید.
  3. تعیین کنید که گوشی مورد نظر را برای چه کاری می‌خرید و هدف شما از داشتن گوشی چیست؟ در این صورت، راحت تر می‌توانید خرید کنید.

 

حتما بخوانید: ساخت ایمیل فیک

 

برای بازی سامسونگ بهتر است یا شیائومی

گوشی های شیائومی کیفیت نسبتا بهتری نسبت به گوشی های سامسونگ دارند، حتی در سری های POCO شیائومی فن هایی تعبیه شده است که از داغ شدن دستگاه هنگام بازی کردن جلوگیری می‌کند و می‌توانید ساعت ها از استفاده از آنها لذت ببرید.

 

نتیجه گیری

در پایان، باید گفت که نمی‌توان به طور واضح و مشخص تعیین کرد که سامسونگ یا شیائومی بهتر است. زیرا هر دو دارای نقاط ضعف و نقاط قوت بالایی هستند. بنابراین بهتر است هدف از استفاده مشخص باشد تا خرید بهتری صورت بگیرد.

محمد مهدی بصیری

من محمد مهدی بصیری هستم، به حوزه تکنولوژی علاقه دارم و از زمانی که با دنیای کامپیوتر و اینترنت آشنا شدم، همیشه در تلاش بودم تا به روز با آخرین تکنولوژی های روز دنیا باشم؛ همیشه دوست داشتم یه مجله داشته باشم که مخاطبم با خوندن مقالات اون دیگه نیازی به محتواهای دیگه نداشته باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا