ترفندهای کاربردی

کاربردی ترین راه حل های رفع ارور this site can’t be reached

در این مقاله قصد داریم شما را با کاربردی ترین روش های رفع ارور this site can’t be reached در ویندوز و گوشی های اندرویدی آشنا کنیم، جهت آشنایی با این راه حل ها تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

دلایل به وجود آمدن ارور this site can’t be reached

این جمله به معنای قابل دسترسی نبود سایت مورد نظر است، عدم برقراری یا قابل دسترسی نبودن می‌تواند دلایل مختلفی از جمله قطعی اینترنت، خطاهای مربوط به DNS، خطاهای فایروال، مشکل در مرورگر کروم و جلوگیری از باز شدن سایت و مواردی از این قبیل می‌باشد. در ادامه قصد داریم روش هایی برای رفع خطای this site can’t be reached خدمتتان ارائه دهیم.

 

روش های رفع ارور this site can’t be reached

همانطور که گفته شد دلایل مختلفی برای به وجود آمدن این خطا وجود دارد، همچنین راه حل هایی برای رفع این ارور نیز وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

 

چک کردن اتصال اینترنت

اولین قدم در رفع ارور this site can’t be reached در ویندوز 10 یا هر سیستم عامل دیگری، این است که از اتصال خود به اینترنت مطمئن شوید؛ اگر هر سایتی را باز کردید و با این خطا مواجه شدید، اولین راه حل این است که مودم خود را خاموش و روشن کنید یا به طور کلی کابل مورد از برق بکشید و مجدد وصل کنید، این کار باعث می‌شود رنج آی پی شما تغییر پیدا کند و به احتمال زیاد اتصال برقرار خواهد شد.

 

 

حافظه کش مرورگرتان را پاک کنید

یکی دیگر از راه های رفع ارور this site can’t be reached این است که دیتای کش مرورگرتان را حذف کنید، برای این کار تنها کافی ست به قسمت setting مرورگر کروم تان بروید، سپس به قسمت Privacy and security، بعد گزینه clear browsing data را انتخاب کنید و در یکی از بخش های basic یا advance موارد مورد نیاز را انتخاب کنید و بر روی دکمه clear data کلیک کنید.

مانند تصاویر زیر عمل کنید:

مرحله اول رفع خطای this site can't be reached

 

مرحله دوم رفع ارور this site can't be reached در ویندوز 10

 

 

مرحله سوم رفع ارور this site can't be reached

 

مرحله چهارم رفع ارور this site can't be reached در ویندوز ۱۰

 

همچنین جهت آشنایی با نحوه پاک کردن کش مرورگر (در انواع مرورگرها)، مقاله دیگر ما را بخوانید.

 

فقط کمی صبر کنید!

گاهی اوقات ممکن است اتصال شما با اینترنت فقط برای مدتی کوتاه قطع شده باشد و کافی ست یک دقیقه منتظر بمانید و سپس کلیدهایی Ctrl + F5 را فشار دهید تا یکبار کش صفحه پاک شود، این روش ساده اما کاربردی می‌تواند یکی از راه حل های شما برای رفع ارور this site can’t be reached در ویندوز ۱۰ باشد.

 

فایروال ها را غیر فعال کنید

از جمله دلایل دیگری که می‌تواند باعث به وجود آمدن این خطا شود فعال بودن فایروال ها می‌باشد، فایروال ها به صورت پیشفرض روی سیستم عامل تان فعال هستند، اما نرم افزارهای دیگری نیز وجود دارد که با نام آنتی ویروس هم شناخته می‌شوند و این برنامه ها می‌توانند باعث به وجود آمدن این خطا در مرورگرتان بشوند. اگر با آنتی ویروس های کامپیوتر آشنایی ندارید ما در مقاله دیگرمان بهترین آنتی ویروس برای کامپیوتر را معرفی کرده ایم.

 

تداخل اکستنشن های مرورگر کروم

همه ما حداقل یک یا چند اکستنشن برای مرورگرمان فعال کرده ایم، این اکستنشن ها ممکن است برای شما کاربردی باشند اما گاهی باعث به وجود آمدن چنین خطاهایی نیز می‌شوند، یکی از راه های رفع خطای this site can’t be reached این است که از داخل تنظیمات یکی یک اکستنشن ها را غیر فعال کنید و تست کنید که آیا مشکل برطرف شده یا خیر.

 

از فیلترشکن استفاده کنید

یکی دیگر از روش ها که معمولا در موبایل نیز باعث به وجود آمدن این مشکل می‌شود فیلتر شدن صفحات است که می‌توانید با استفاده فیلترشکن یا اکستنشن های مرورگر، این مشکل را برطرف کنید. اگر با فیلتر شکن قابل نصب روی موبایل آشنایی ندارید، مقاله دیگر ما را بخوانید.

 

مرورگر کروم را حذف کنید و مجدد نصب کنید

اگر روش های بالا را امتحان کردید و همچنان مشکل وجود داشت یکی دیگر از راه حل ها این است که مرورگر کروم تان به طور کلی حذف کنید و مجدد نصب کنید، با این روش ممکن است این مشکل برطرف شود.

 

حل مشکل this site can’t be reached در گوشی اندروید

یکی از بهترین روش هایی که برای گوشی های اندروید و آی او اس راه حل مناسبی است، پاک کردن حافظه کش مرورگر است که به سادگی می‌توانید وارد بخش setting شوید و از بخش Privacy گزینه Clear browsing data را انتخاب کنید و گزینه را روی All time قرار دهید و کش مرورگر را حذف کنید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله روش های مختلفی برای حل مشکل this site can’t be reached معرفی شد که هر کدام به نوبه خود راه حل مناسبی هستند، اگر شما هم با این مشکل رو به رو شده اید و راه حل دیگری را استفاده کرده اید و به نتیجه رسیده اید آن را با ما در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

محمد مهدی بصیری

من محمد مهدی بصیری هستم، به حوزه تکنولوژی علاقه دارم و از زمانی که با دنیای کامپیوتر و اینترنت آشنا شدم، همیشه در تلاش بودم تا به روز با آخرین تکنولوژی های روز دنیا باشم؛ همیشه دوست داشتم یه مجله داشته باشم که مخاطبم با خوندن مقالات اون دیگه نیازی به محتواهای دیگه نداشته باشه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا