ارز دیجیتال

نحوه استخراج لایت کوین و نکات مهمی که باید بدانید!

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با نحوه استخراج لایت کوین آشنایی کاملی ندارید و سایت های مربوط به این کار را نمی‌شناسید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

 

منظور از استخراج لایت کوین چیست؟

برای درک بهتر این موضوع بهتر است اول با مفهوم استخراج ارزها دیجیتال آشنا شوید، استخراج یا ماینینگ فرایندی است که در طی انجام هر تراکنش و تایید آن، یک بلوک از سکه های جدید ساخته می‌شود، حال برای اینکه این بلوک ها ساخته شوند نیاز است که مسائل ریاضی بسیار پیچیده، حل شوند، حل مسائل به وسیله ماینرها انجام می‌شود که بعد از حل هر مسئله یک بلوک ایجاد می‌شود؛ در فرآیند استخراج لایت کوین نیز همین موضوع اتفاق می‌افتد.

لایت کوین بر پایه بیتکوین ساخته شده است، بنابراین اگر قبلا با استخراج بیت کوین آشنا شده‌اید، می‌توانید به سادگی و بدون یادگیری صفر تا صد نحوه استخراج لایت کوین، فرآیند کسب درآمد را آغاز کنید؛ تنها تفاوت های جزئی که بین لایت کوین و بیت کوین وحود دارد، این است که حل مسائل لایت کوین سریع تر انجام می‌شود و بیت کوین از نظر تعداد محدودیت هایی دارد.

 

نحوه استخراج لایت کوین

همانطور که پیش از این توضیح دادیم، برای استخراج نیاز به ماینرهایی دارید که بتوانند عملیات ریاضی را حل کنند و استخراج لایت کوین با گوشی یا کامپیوتر کار به صرفه ای نیست؛ لایت کوین از جمله ارزهایی است که در بازه زمانی کوتاه تری نسبت به بیت کوین نتیجه می‌دهد، به طور مثال اگر هر بلوک بیت کوین در 10 دقیقه ساخته شود، هر بلوک لایت کوین 2.5 دقیقه زمان نیاز دارد تا ساخته شود.

 

 

نکات مهمی که پیش از استخراج لایت کوین باید بدانید!

اولین و اصلی ترین نکته ای که باید به آن دقت داشته باشید، وجود دستگاه استخراج لایت کوین است که با عنوان (ASIC‌) نیز شناخته می‌شود، با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گسترش صنعت ماینینگ استخراج لایت کوین با کامپیوتر دیگر صرفه اقتصادی ندارد، زیرا شما باید ساعت ها زمان صرف کنید و سخت افزارتان را درگیر کنید تا مبلغی به دست آورید، اما دستگاه های ماینینگ بسیار به صرفه تر هستند.

بیشترین هزینه هایی که شما برای شروع استخراج لایت کوین باید انجام دهید، مربوط به سخت افزارها، تامین برق مورد نیاز و اینترنت و کابل های مرتبط با تجهیزات است. دستگاه های ماینینگ در مدل هابی مختلف تولید و عرضه می‌شوند که هر کدام از نظر هش ریت و میزان مصرف برق با یکدیگر متفاوت هستند.

بعد از توجه به سخت افزار، برق و اینترنت، نکته بعدی که حائز اهمیت است، وجود یک کیف پول مناسب است که برای استخراج لایت کوین با ماینر از آن استفاده کنید، به سادگی می‌توانید کیف پول های آنلاین رایگان را نصب کنید و از آنها استفاده کنید، اگر وجود امنیت بسیار بالا برایتان اهمیت دارد، می‌توانید از کیف پول های سخت افزاری استفاده کنید.

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید، وجود سیستم تهویه هوا است، وجود این دستگاه حین کار کردن ماینرها از اهمیت بالای برخوردار است، به این دلیل که دستگاه های ماینینگ در زمان انجام عملیات و حل مسائل به شدت داغ می‌کنند و وجود تجهیزات خنک کننده کمک زیادی به شما خواهد کرد.

 

بهترین سایت های استخراج لایت کوین

برای شروع کار بهتر است در یک سایت مناسب و رسمی عضو شوید و فعالیت خود را آغاز کنید، در ادامه سایت های مشهوری را معرفی کرده‌ایم که بتوانید به سادگی کسب درآمد خود را آغاز کنید.

 

سایت ECOS

سایت ای سی او اس از جمله مشهورترین سایت های استخراج لایت کوین و سایر ارزهای دیجیتال است که دارای مجوز قانونی است و به صورت استخراج ابری فعالیت می‌کند. (در رابطه با اینکه استخراج ابری چیست در مقاله دیگرمان به صورت کامل توضیح داده ایم).

ای سی او اس

 

سایت Litecoinpool

یکی دیگر از سایت های مشهور که به نام استخر لایت کوین نیز شناخته می‌شود Litecoinpool است، این سایت دارای احراز هویت دو مرحله ای است و از امنیت بسیار بالایی برخوردار است، برای برداشت ارز از این سایت باید مقدار لایت کوین شما حداقل 1 واحد باشد.

استخر استخراج لایت کوین

 

سایت Btc.com

از جمله سایت های دیگری که برای استخراج لایت کوین طراحی شده، Btc.com است، از جمله مزیت های این سایت می‌توان به کارمزد پایین آن در زمان برداشت و پرداخت اشاره کرد. این وب سایت فعالیت خود را از سال 2016 آغاز کرده و کارمزد متوسط 1.5 درصدی دارد.

سایت های استخراج لایت کوین

 

نتیجه گیری

استخراج لایت کوین کاری کمی دشوار اما بسیار پر سود است، در این مقاله سعی بر این داشتیم که مفاهیم بسیاری کاربردی و نکاتی که باید قبل از شروع به آنها توجه داشته باشید را بررسی کنیم، اگر ایده یا تجربه ای در این خصوص دارید، برایمان کامنت بگذارید.


محمد مهدی بصیری

من محمد مهدی بصیری هستم، به حوزه تکنولوژی علاقه دارم و از زمانی که با دنیای کامپیوتر و اینترنت آشنا شدم، همیشه در تلاش بودم تا به روز با آخرین تکنولوژی های روز دنیا باشم؛ همیشه دوست داشتم یه مجله داشته باشم که مخاطبم با خوندن مقالات اون دیگه نیازی به محتواهای دیگه نداشته باشه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا