فناوری

شماره مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟ (راهنمای کامل)

شماره مجازی امکانی تقریبا جدید و کاربردی است، در این مقاله به صورت کامل و با ذکر مثال این امکان جدید را معرفی کرده ایم، جهت آشنایی بیشتر تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 

شماره مجازی چیست؟

شماره مجازی یا Virtual Number سرویسی است که همانطور از نامش پیداست، وجود حقیقی ندارد، یعنی برای استفاده از آن نیازی به سیمکارت ندارید و به صورت مجازی می‌توانید از تمام امکاناتی که شماره های حقیقی دارند استفاده کنید، در واقع این شماره ها معمولا مختص به ایران نیستند و پیش شماره های کشورهای دیگر هستند.

با استفاده از شماره های مجازی می‌توانید در سایت ها، رسانه ها و… ثبت نام کنید و پیامک ها یا تماس تلفنی اگر داشتید، می‌توانید در سایت یا رسانه مبدایی که تهیه کرده اید، مشاهده کنید.

 

 

کاربردهای شماره تلفن مجازی چیست؟

تا به اینجا با مفهوم اینکه شماره ی مجازی چیست آشنا شدید، حال قصد داریم به کاربردهای آن اشاره کنیم، این شماره های کاربردهایی در سطح بین الملل دارند و در ادامه برای نمونه به تعدادی از این کاربردها اشاره کرده ایم:

 

ایجاد حساب کاربری در سایت ها و شبکه های اجتماعی

با استفاده از شماره های مجازی به سادگ و همانند شماره های حقیقی می‌توانید در سایت های مختلف خارجی مانند ChatGPT و شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، واتساپ، توییتر و… ثبت نام کنید و بدون هیچ مشکلی از آنها استفاده کنید.

 

ارتباط با دوستان و آشنایان در خارج

ممکن است نزدیکانی در خارج از کشور داشته باشید و یا با فردی در شبکه های اجتماعی مانند ردیت آشنا شده باشید و در ارتباط باشید، اگر بخواهید با شماره حقیقی تان به صورت مداوم تماس بگیرید یا پیام ارسال کنید، هزینه بالایی را متقبل خواهید شد، اما اینکار با شماره مجازی برایتان بسیار ساده تر و کم هزینه تر است.

 

شماره مجازی چیست و چه کاربردی دارد

 

 

مزایای شماره مجازی

تا به اینجا با مفهوم اینکه شماره مجازی چیست و چه کاربردی دارد به صورت کامل آشنا شدیم، حال قصد داریم مزایای آن را بررسی کنیم:

 

کاهش هزینه

به طور مثال شما نیاز دارید که داخل تلگرام دو اکانت داشته باشید، برای اجرایی کردن این امکان نیاز به یک سیمکارت دارید که شماره آن را برای اکانت دوم قرار دهید که اینکار مستلزم هزینه تقریبا بالایی است، اما برای گرفتن شماره مجازی هزینه کمتری باید پرداخت کنید.

 

کاهش رفت و آمد

برای دریافت شماره حقیقی و سیمکارت شما باید به یکی از پیشخوان ها مراجعه کنید و حداقل 2 الی 3 ساعت درگیر اینکار هستید، اما برای گرفتن شماره مجازی تنها کافی ست وارد یک سایت شوید و در آن ثبت نام کنید، هزینه را پرداخت کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن شماره تان را دریافت کنید.

 

شکستن تحریم ها

در بخش های بالایی به ایجاد حساب ChatGPT اشاره کردیم، این وب سایت تحریم است و برای اینکه بتوانید اکانتی داشته باشید، نباید شماره ایران را داشته باشید، برای ثبت نام در این سایت تنها کافی ست یک شماره مجازی دریافت کنید.

 

شماره تلفن مجازی چیست

 

معایب دریافت شماره ی مجازی چیست؟

از جمله ایرادهای اصلی که شماره های مجازی دارند و خیلی کم ممکن است دچار آن شوید این است که اگر در تلگرام یا واتساپ یا شبکه های دیگر اکانتی داشته باشید و رفتار مشکوکی از خود نشان دهید، ممکن است آن رسانه شما را به عنوان ربات شناسایی کند و اکانت تان را مسدود کند.

مورد بعدی این است که اگر در زمان ثبت نام و دریافت شماره، از رسانه ای نامعتبر شماره تان را دریافت کرده باشید، برای راه اندازی و استفاده از آن ممکن است کمی به مشکل برایتان به وجود بیاید.

 

نتیجه گیری

شماره مجازی یکی از کاربردی ترین امکاناتی است که امروزه مورد توجه عموم قرار گرفته و همانطور که در دور اطرافتان مشاهده می‌کنید هر نفر حداقل یکی از آنها را دارد، در این مقاله مفهوم کلی اینکه شماره مجازی چیست و چه کاربردی دارد بررسی شد، اگر سوال یا پیشنهادی و نظری دارید، آن را برایمان کامنت بگذارید.

محمد مهدی بصیری

من محمد مهدی بصیری هستم، به حوزه تکنولوژی علاقه دارم و از زمانی که با دنیای کامپیوتر و اینترنت آشنا شدم، همیشه در تلاش بودم تا به روز با آخرین تکنولوژی های روز دنیا باشم؛ همیشه دوست داشتم یه مجله داشته باشم که مخاطبم با خوندن مقالات اون دیگه نیازی به محتواهای دیگه نداشته باشه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا